Audi A3 II 8P

Na rynku 2003/2012Silniki 1.4/3.2Moc 102/265KM

Wciąż może się podobać, a szczególnie w wersji kabrio.

Kabriolet 2007r.
Polecane silnik, to stary 1.9 TDI BKC lub BJB oraz nowszy model 2.0 TDI cammon rail i z benzyny 1.6 8V (nadaje się pod LPG)

Zalety i wady

Na plus
– Wysoka niezawodność polecanych silników
– Wysoki komfort jazdy (dobre tłumienie na nierównościach)
– Oszczędne i dynamiczne diesle (te polecane wersje)
– Jakoś wykończenia
– Solidne nadwozie
Na minus
– Wysokie ceny aut używanych
– Kłopotliwe silniki TSI ( z pierwszej serii produkcji)
– W dieslach 1.9 TDI (dotyczy wersji BXE i BLS) obracają się panewki – lekarstwo, to tylko wymiana silnika
– Nadmierne zużycie oleju w 1.8 TFSI (EA888) produkowany od 2007 – lekarstwo, j.w.
– Pękanie głowic w 2.0 TDI PD (dotyczy wersji BKD)
– Nie równa praca silnika 2.0 TDI PD – zużywające się pompowtryskiwacze

UWAGA

Uważać na auta z silnikami 2.0 TDI z pompowtryskiwaczami oraz benzynowe TFSI po 2007 roku.

Jednak z polecanych wersji silników jest wysoka niezawodność.