Audi A6 C6

Na rynku 2004/2011Silniki 2.0/5.2Moc 140/580 KM

Bardzo solidne nadwozie i super wnętrze

Silnik 2.0 TFSI po około 100/150 tyś km przebiegu zaczynają zużywać dużo oleju, co równa się kosztownym remontem silnika. Silnik benzyna 2.4 V6 idealnie nadaje się pod instalacje LPG. Silnik 2.0 TDI PD najbardziej awaryjny. Diesel 2.0 TDI CR z kodem CAGB po 200 tyś km przebiegu – awaria silnika, opiłki w układzie wtryskowym. We wczesnych silnikach z kodem BPP i BMK była wada wtryskiwaczy common rail. Jak TDI V6, to z kodem CDYA i CDYC 240 KM (po liftingu).

Zalety

Na plus
– Dokładnie wykonane nadwozie i wnętrze
– Bardzo wysoki komfort jazdy na przednich fotelach
– Sporo miejsca dla pasażerów
– Świetny układ napędowy
– Bezproblemowa dostępność części zamiennych

Wady

Na minus
– Drogie usługi serwisowe
– Awaryjna skrzynia Multitronic
– Zdarza się, że rdza atakuje przy mocowaniu trzeciej lampy stop i na tylnej klapie w rogach
– Awarie zawieszenia pneumatycznego w wersji Allroad
– Nie działający układ przesłon w kolektorze diesel 3.0 TDI

UWAGA

Diesle 2.7 i 3.0 V6 TDI głośno pracują.

Audi RS6 5.2 V10 ma silnik spokrewniony technicznie z tym wykorzystywanym w Laborghini Gallardo